Sunday, July 4, 2010

Back to UIA !!!

Argggh..setelah hampir 7 jam berada atas bas mutiara akhirnya aku sampai juga ke UIA. rase dah kematu gluteus maximus aku.hu3..alhamdulillah..(jazakillah kak aliya, dtg amek sy kat terminal ;p ). hati rase berdebar2 nak start year 2. kalo dipikir2 bukan takut tuk blaja subjek baru tapi bila mengenangkan bidang kerja yg melibatkan nyawa manusia, aku jd takut. takut jika diri ini tak cukup layak tuk menjadi seorang doktor yg baik. takut kalau2 kesalahan aku disebabkan x serius mase pre-clinical years akan menyebabkan nyawa seorang hamba Allah terkorban. emm..Ya Allah, berkatilah aku..jadikanlah aku seorang doktor yg dpat berbakti pada ummat..ameen..

Aku pernah terbaca kat mane ntah dah lupe tp dia cakap yg ada 2 pekerjaan yg senang untuk jd medan dakwah. doktor dan cikgu. cz both karier ni bg impak yg sgt besar. kalo doc pd patient, kalo cikgu pd murid2nya. both meletakkan kepercayaan yg tinggi. so, i'm sure dat i have chosed d rite path. hehehe..insyaallah..moga dipermudahkan..

Alhamdulillah result tuk block 4 dah keluar and i managed to pass. excellent or not, not sure yet. kena jumpe supervisor kalo nak tau..

Esok dah start kelas. 1st day as a 2nd year. hu3.. excited!!! excited gak nak terima kedatangan adik2 baru yg akan daftar esok. pasti byk keje yg menanti.. i love to WORK!!! jgn jadi workaholic sudah..huhuhu. tapi bukan ke hidup di dunia ni memang bukan tuk bersenang lenang?? as stated in surah al-Balad:4 " sungguh, kami telah menciptakan manusia berada dalam susah payah". kalo rase senang semacam tu..mesti ada something wrong.. aku tak nak termasuk dlm golongan yg rugi dan tertipu dgn dunia!!!..nauzubillah..Allah, give me strength..

1st actvity for dis block:- ceramah tentang isu Palestine di Masjid Tengku Ampuan Afzan, Kuantan Pahang. Jom beramai2!!!! ;)


No comments: