Tuesday, June 15, 2010

Darab 100 ke..darab 1000???

Kuar dari medan perang-

Hati: Yess!! dah habis exam!! tapi tadi cam x brape perform tapi leh la conteng2 sket..emm..biar ah. Malas nak pikir..paper esok lak.

Kat bilik-

Hans: Fuh, tadi nasib baek hans sempat tukar. habis sume yg blakag2 kena tukar. lupe nak darab 1000.

Hati: Ha?? kena darab seribu? td aku darab brape ek? cam darab seratus je..alamak!!! habislah..dah ar markah kat situ byk..dalam 30 markah gak.Ya Allah..ni balasan sebab ak tak study betol2 ke? Ya Allah selamtkan lah aku kali ni. Janji x buat dah.. Cuai shima..pape pun jgn btau org laen. kalo diorg tau lg aku sedih..Ya Allah..bleh ke nak lulus kalo camni? minitest ari tu pun dapat 57.6 je..oh tidak..

#otak duk serabut pikir ape yg aku tulis kat kertas tadi..aku x 100 0r x 1000..

Orang laen tgh biicang tuk exam sok-

Hus: shima, yg ni camne ek?

Aku: Ha??? sori2 berangan (dah xleh fokus tuk blaja). Hus, camne ni? cam byk salh je aku jawab td..x yakin ar nak lulus..

Setelah lame berpikir.................................................

Hati: tadi ada incidence aku dapat 120. kalo x 100, mane leh dapat 120 kan? Emmm..

Aku: Hus, tadi ko dapat jwpn brape tuk incidence?

Hus: Ada 30 lebih pastu ada 100 lebih..

Aku: Ya Allah..alhamdulillah..

Hati: Ya Allah..betape mudahnya bgMu membolak balikkan hati hambaMu ini. sekejap aku yakin dgn jwpnku, sekejap lg aku keliru..x yakin..sedangkan pada mulanya aku betul2 yakin..mcm mana nanti Ya Allah keadaanku tatkala berdepan dgn kiamat yg pasti bg ku..kematianku..adakah hatiku akan berbolak balik? Keliru antara yg hak dan yg batil. siapa tuhanku? apa agamaku? siapa Rasulku? apa kitabku? Adakah hatiku akan berbolak balik Ya Allah? Adakah aku akan mati dalam agama-Mu? Adakah dgn iman yg terlalu lemah ini, dgn diri yg terlalu hina dan kotor ini aku layak bertemuMu Ya Allah? Ya Allah........

Ya Allah..Ya Muqallibal qulub..sabbit qulubana 'ala dinik..wa 'ala tho'atik..

Wahai Tuhan yg membolak balikkan hati..tetapkanlah hatiku dalam agama-Mu dan ketaatan kpd-Mu..ameen..

(laut biru: terasa diri ini terlalu kerdil dan hina di sisi Allah :(...)


2 comments:

han1s said...

em,bole ana copy ayat utk ltak kat fb ana x?

Laut biru said...

sila2..ana x kisah. moga dpt manfaat bersama.