Wednesday, March 30, 2011

Sekitar Program Khabar Ummah Seantero Dunia :)


Peta dunia..pandai akhawat kita melukis rupanye..:)

'Headband laut biru'.. huhu..jazakillah awatif n kauthar :) cantik2..

Antara buku2 yang dijual..

Antara barang2 jualan..

Games..

Sudut Selatan Thailand ( Ni adik2 usrah ana yg buat. good job! Moga jadi saham di akhirat kelak.. aku mencintai kalian kerana Allah mencintai kalian! syggg antunna sgt!!! )

Sudut China

Sudut Republic Czech & Bosnia

Sudut tokoh & misi bantuan Palestine

Pemandangan dari satu sudut ( mase ni sebelum program bermula :)

Sesi membuat 'headband' oleh para peserta. Best! :)

Kuiz!! Sape dapat jawab, dapat hadiah!! semangat adik2 ni..:) Soalan berkaitan sejarah dan isu semasa Ummat Islam di serata dunia.

Adik2 peserta dari sekolah menengah sultanah kalthum. Moga kalian menjadi Mujahidah2 penyambung rantaian dakwah Rasulullah s.a.w. ameen..

# Alhamdulillah program dari pukul 9.30pg - 5 ptg berjalan lancar. Antara yang dijalankan ialah pameran mengenai ummat Islam di seluruh dunia ( sejarah kedatangan Islam, penindasan, isu semasa dll), jualan buku, mafla, sticker palestine dll, kutipan derma untuk Palestine, games, pertandingan kuiz, ceramah antara ilusi dan fantasi, gimik dan persembahan dari akhawat2 dan byk lagi.. Syabas buat akhawat2 yg telah bertungkus lumus memastikan program berjalan lancar. Moga ini menjadi salah satu ikhtiar kita dalam menyedarkan diri sendiri dan yg lain tentang isu saudara2 seaqidah kita dan taentang permasalahan Ummah. Sesungguhnya semua muslim itu bersaudara dan tidak sempurna iman seorang muslim itu sehingga dia mencintai saudaranya sebagaimana dia mencintai dirinya.. Moga Allah redha.. wallahu'alam..

7 comments:

@tiF said...

hehehe.... laut biru.. cntek3.. sape buat tu???

@tiF said...

haha..kura2 kurap hijau tu hidup lg ke? hahah ingt dah comot dah... hahah sorry... tula jdnya bila buat kalut2

@tiF said...

sudut sltn thai mcm sudut kanak2 je...hahah... mcm sudut bacaan kt tadika..hhahhahah...

@tiF said...

kak shima cube tguk blog watif..haha sorry tercopy lak..hahah

Laut biru said...

Watif: eh3..buat2 tnye lak ea..hehe.
hidup lagi tapi dah comot la syg..susah nak kering..sampai ari ni x kering lagi. akak dah jemur dah..cam bdk2 ke sudut tu? adik2 akak x matang lg kot..hehe..xda la..cantik..yg penting information nya ada :). bermanfaat tuk org lain n diri snediri insyaAllah..:)

@tiF said...

miahhahaha... mcmna nk kering.... benda tu totally cat... x letak air... time tu xda air... xpe la... dah comot... kura2 kurap..heheh

Laut biru said...

laaaa...patut pun..huhuhu..xpe la, akak simpan elok2..:P