Sunday, December 19, 2010

Hujan..


Bila ada yg bertanya " Ape yang pelik pasal awk?" saya akan jawab, " saya suka hujan ;) " Bukan kumpulan "hujan" tapi hujan yang turun membasahi bumi. Saya suka sangat bila hujan turun. Saya dapat rasakan satu kedamaian dan ketenangan. Rasa seperti hujan tu bukan saja membasahi bumi tapi turut membasahi hati saya. Perasaan yang sama bila menarik nafas dlm2 then hembus sambil beristighfar kepada Allah. Sama seperti kalimah tersebut menyucikan hati saya yang x pernah sunyi dari dosa..sy rasakan seperti hujan yang turun bagaikan membawa bersama segala dosa dan kemaksiatan yg telah manusia lakukan di atas bumi Allah ini. Agar tumbuhan2 bisa bebas tumbuh menjalar..tidak segan untuk hidup di atas bekas2 dosa tinggalan manusia..Sungguh manusia sudah hilang rasa malu..sedangkan tiap makhluk di bumi menjadi saksi Allah atas maksiat yg mereka lakukan di akhirat kelak..

Kalau di asrama penuh dulu, tatkala rasa rindu pada keluarga datang dan malam tu hujan lebat, saya akan jerit sekuat hati.."Hujan!! sampaikan salam rindu pd family aku ya!!" hahaha..macam keanak-anakan kan? itulah saya.. Suasana lepas hujan lah yang paling best..pelangi..rumput yg hijau dan berkilau disimbah cahaya mentari..udara yg segar.. Subhanallah..i just love it..

Dan..saya punya satu impian di masa depan. Ada sesuatu yg sy amat teringin lakukan bila hujan turun..entah tercapai atau tidak..wallahu'alam..moga impian jadi kenyataan..:)

6 comments:

Laut biru said...

macam karangan budak sekolah rendah la plak..haaish..:)

Laut biru said...

macam karangan budak sekolah rendah la plak..haaish..:)

mentari suci said...

sesuatu yg menarik bl anda sk kan ujan..tatkala rmai org mnyngka yg hujan itu adalh mggu khidupan mereka..skrg musim hujan di pntai timur..moga hujan yg turun membwa seribu erti kpda semua org..=)

Adra Rafee said...

oh, hujan...
titisanmu menghidupkan bumi yang tandus

Laut biru said...

mentari suci: insyaAllah..mudah mudahan org pantai timur bersabar dgn ujian banjir..

Adra: nk join aku jd peminat hujan ke??? :P

mentari suci said...

hujan..hujan..hujan..hujan..hujan..nk join group sk hujan plak..bkn band hujan..haha