Monday, May 2, 2011

Rindu..

Bismillahirrahmanirrahim..

Terasa rindu untuk menulis entri di blog wpun disibukkan dgn study. huhu..lagi 2 minggu insyaAllah bakal menghadapi professional exam. exam terbesar bg medical student sebelum menjejakkan kaki ke hospital dan bertemu patient. dalam kesibukan, Alhamdulillah Allah masih memilih sy untuk mendengar perkongsian drpd kak iman (akhawat dr UIA Gombak) pg td. sedikit sbyk ttg pengurusan dakwah kampus, pengurusan tamhidi dan jaulah ke indonesia. aduh..bila la saya bisa menjejakkan kaki ke indonesia. teringin melihat sendiri perkembangan dakwah di sana. mendengar cerita dari kakak2 yg pernah ke sana, membuatkan sy cukup mengagumi mereka. mereka dan kesederhanaan serta smgt mereka. Jauh berbanding kita di malaysia yg terlalu manja..termasuklah diri sendiri yg sedang menulis ni..haaish..sedarlah duhai diri..

Sesi pg tadi juga mengingatkan sy betapa bertuah nya sy berada di jalan ini. Walau pun dah bermacam kesalahan yg sy lakukan, Allah masih mengizinkan sy berada di sini. Terima kasih Ya Allah.. jalan ini byk mengajar sy. lapang dada, bersederhana, bersabar, tidak memandang rendah pada org lain dan berkasih sayang. walaupun masih byk cacat cela dalam diri ni. namun, tarbiyah lah yg mencetak sy menjadi seperti mana sy yg kalian kenal skrg (bg yg mengenali insan kerdil ini). dan seandainya tarbiyah ini dicabut, maka hilanglah sy yg kalian kenal. Atas sebab itu, menerima sy bermakna kalian pada masa yg sama harus menerima tarbiyah. Kerana kami adalah satu. Ya Allah, seandainya suatu hari aku harus membuat pilihan, berikanlah aku kekuatan untuk memilih tarbiyyah lebih dr segala-galaNya kerana aku yakin jalan ini bisa membuat aku bahagia, tenang dan mampu membawaku bertemu-Mu dan Rasul-Mu. Ameen..

# sahabat2, mohon doa agar dipermudahkan sy menjawab exam nnt ye..:)

4 comments:

@tiF said...

kakak!!!! rindu kt kakak!!!! huhu
Watif doakan kakak berjaya di dunia dan akhirat!!!! sayang kakak!!!!

Danial Izzat Zulbahari said...

all the best Shima!

Laut biru said...

watif: rindu watif jugak!!!! Ameen.. jazakillah dik :) Duk umah jgn rest je tau. penuhi hak mak ayah, bace buku sirah ke..nnt akak nk tanye. huhu :)

danial: Thanx! Mohon doa untuk kami semua ya! :)

@tiF said...

haha.. kak nie...huhu.... baik makcik~!!

kak bila cuti??? watif nk gi trganu 8hb nie... kak blk rmh bila???