Friday, January 7, 2011


Meniti hari sebagai hamba
Aku rasa bahagia
Hamba kpd penciptanya
Aku rasa mulia
Aku rasakan cinta

Di tengah ramai
Di kala sendiri
Aku tak pernah sepi
Ayat2 cinta sentiasa menemani

Walau dulu aku buta
Bukan mata tapi hati
khilaf dlm menilai cinta
tenggelam dlm asukan rasa

Namun kini
aku bukan lagi si buta
telah ku temui cahaya
malah lebih menghargainya

Aku bahagia
Cukup bahagia
Hingga aku kira
Aku bisa tersenyum dlm derita
insyaAllah..=)


Nukilan: Laut biru
UIAM Kuantan
Jam 1555









4 comments:

mentari suci said...

wah...tahniah dh pndai berpuisi..teruskn shbat ku..gunakan kelebihan yg ada..=)

Laut biru said...

alhamdulillah..thanks..mmg minat sastera tapi x pandai sgt..Mentari suci ni sape sebenarnya? kalau boleh tahu la..

Adra Rafee said...

inshallah... tak jadi doc, jadi sasterawan cam A. samad said. banyak gak menyumbang pada ummah

Laut biru said...

adila: ameen..tp aku kalo bleh nak jd dua2 skali..:)