Monday, May 9, 2011

Mak...aku merinduimu..


Hari ni hari ibu..semua org duk wish mak msg2..letak gambar mak kat fb as profile pic..best nye.. tetiba rasa rindu sgt2 kat arwah mak. Haaish..mak, tunggu ea..kita jumpe di syurga nanti insyaAllah.. by hook or by crook kena masuk syurga gak kalau x, x dapat la jumpe lagi.. Ya Allah, please.. i miss her so much.. There's must be some reason why You took her from me.. Sy begitu yakin tentang itu. Mungkin kalau mak sy ada sekarang, sy akan jadi ank derhaka. sape tahu kan? Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui Ya Allah dan sy x pernah sekali-kali menyalahkan taqdir. Cuma sebagai manusia biasa, sy merindui belaian dan pelukan seorang ibu. Ya, sudah ada pengganti tapi pastinya tidak sama dgn insan yg melahirkan dan menyusukan kita kan? Sudah 18 tahun mak..anakmu ini telah dewasa. InsyaAllah.. Terima kasih kerana melahirkan sy.. Hanya Allah yang tahu betapa sy rindukan mak.. Moga mak tenang di sana.. Ameen...

8 comments:

Danial Izzat Zulbahari said...

hmm, ana juga merindui arwah ibu angkat ana. sungguh, tiada kata yg bisa mnggambar perasaan di hati. saedih, sayu semua ada.

tp pcayalah, setiap insan jua pasti merasa mati. termasuk kita. tiada apa yg lebih dimahukan arwah selain dpd anak-anaknya menjadi soleh dan solehah.

arwah tidak mahukan tangisan si anak. sebaliknya doa tanda rindu dan ingatan. kerna dia bukanlah pergi tanpa tujuan. sebal;iknya pergi berjumpa Penciptanya.

sungguh, hanya Yang Maha Cinta itu lebih mempunyai hak terhadap arwah bbanding kita semua. usah bersedih, kerna arwah sedang gembira melihat anak-anaknya cemerlang dunia akhirat. sesungguhnya, kita juga menyusul.

Al-Fatihah.

(^_^)

Laut biru said...

insyaAllah..ameen..jazakallah ya akhi..moga kita semua menjadi penyejuk di mata dan penawar di hati ibu dan ayah dan paling penting menjadi saham akhirat mereka. insyaAllah..

AisYa said...

shima kna tabah & kuatkan semangat..btol apa yg shima ckp tu..setiap yg berlaku pasti ada hikmah di sebalik semua tu..jika kita redha dgn takdirNya...iAllah bsr ganjaran pahalanya..dan paling pntg,doakn ibu krn di antara tnda2 ank yg soleh/solehah, dia mendoakn ibu bapanya..^_^

Unknown said...

lafaz yang tersimpan. sayangnya pada ibu...

*inshallah moga Allah makbulkan do'a ^_^

Laut biru said...

kak sya n dila: insyaAllah..terima kasih..ameen..moga Allah makbulkan :)

@tiF said...

huk2. sob3

hakim.halim said...

Ya Allah dengarilah doa penulis ini...
sayu btul bce post ni.

Anonymous said...

寂寞聊天交友网站 , 聊天视频裸聊 , 免费视频裸聊 , 求免费yy裸聊号 , 裸聊聊天室免费 , 视频聊天网 , 同城一夜i情 , 裸聊qq聊天室 , 成人交友网站 , sex激情聊天